Published on November 14th, 2014 | by eric

Gefeliciteerd – 1ste prijs voor de beste kindergroep tijdens zomercarnaval 2014

Het gebeurt 1 keer in het jaar, in de zomer, met bijna 1 miljoen toeschouwers: onze onmisbare zomercarnaval! Dit jaar heeft stichting PRO-CES het idee opgevat om een aantal partijen aan elkaar te verbinden om aan de talentontwikkeling van deelnemers te werken. Samen met Albeda Popacademie en Roots & Routes, heeft de stichting een muziekproject ontwikkeld waarbinnen kinderen, jongeren en volwassenen naar 1 gemeenschappelijk doel toewerkten: met z’n allen genieten tijdens zomercarnaval! Deelnemers kregen tijdens de trainingen en repetities te maken met belangrijke ingredi├źnten van de cara├»bische muziek, bepalend voor (de sfeer van het) zomercarnaval. Voor de een compleet nieuw, voor de andere in mindere mate of niet, maar voor iedereen was er genoeg te leren en/of uit te proberen. Het was uiteindelijk een interessante klus om de skills van iedereen bij elkaar te krijgen om gezamenlijk te knallen. Gezien de waanzinnige reacties van deelnemers en publiek is dit meer dan goed gelukt. De bijzondere samenwerking tussen de deelnemers, het muziekspel + presentatie, maar vooral de passie en het plezier, zijn zeker niet onopgemerkt gebleven. Ook de organisatie van het zomercarnaval liet duidelijk merken dat er iets moois was neergezet: ‘gefeliciteerd’, zei men bij de prijsuitreiking, ‘de beste kindergroep’. En zo wonnen onze deelnemers de 1ste prijs binnen de categorie kindergroepen. Hoe geweldig is dat voor de kinderen en iedereen die hieraan heeft bijgedragen?! De Happy Sweet Kids kinderen hadden bij de prijsuitreiking ook allemaal een happy face… Genoeg reden om volgend jaar weer mee te doen, tot dan!

Blijf onze website in de gaten houden voor meer foto’s en filmpjes van dit project.