Published on February 5th, 2015 | by admin

Wijk kerstdiner@Wijkcentrum Kamelia

Wij hebben het jaar 2014 uitgezwaaid met een heerlijk en welkom kerstdiner in Wijkcentrum Kamelia. Wijkbewoners hebben in alle gezelligheid van een feestelijke maaltijd kunnen genieten. Wij hoorden de organisatie nog zeggen: “wij hebben dit diner met liefde voor u bereid”, en zo smaakte het ook. Behalve het herhaaldelijk opscheppen, kon een groep het niet nalaten om toch eventjes wat eten in te laten pakken om er op een later tijdstip, thuis verder van te genieten! Voorafgaand aan het diner hebben bewoners aan verschillende workshops deelgenomen en zelf kerststukken gemaakt waarmee de gedekte tafels werden versierd, en een ieder tijdens het diner van kon genieten.

foto (44)  foto (45)

Actieve bewoners en vrijwilligers hebben zich stevig uitgesloofd en het einde van het jaar afgesloten met alweer een activiteit die de wijk heeft gekleurd met positiviteit en saamhorigheid. Soraida en Selena staan in de wijk bekend als zeer actieve bewoners met een sterke binding met andere bewoners. Dit was op deze heugelijke avond eens te meer, meer dan zichtbaar. En naar hen voorbeeld: hoe brengt men mensen bij elkaar, hoe bouwt men een samenleving op? Met passie en liefde! Ondanks de ‘negatieve’ berichtgeving via allerlei media kan het de aanwezigen op deze avond niet zijn ontgaan, dat de werkelijkheid in deze Rotterdamse wijk het tegenovergestelde tot uiting bracht. In plaats van tegenover elkaar staan: met elkaar pratend, smullend, lachend en saamhorig!

Stichting PRO-CES feliciteert de dames met dit welkome initiatief en alle andere activiteiten uitgevoerd in 2014, de wijk omarmd jullie!

foto (48)  foto (47)